Plánování zakázek pro výrobu začíná momentem, kdy si zákazník objedná určitý produkt. Obchodník následně vezme objednávku a vytvoří zakázku, kterou bude chtít vyrobit. Zakázková karta může obsahovat následující informace:
Kromě výrobních parametrů zakázky by si obchodník měl promyslet aspekt nabízené ceny. Produkt z výroby bylo potřeba vyrobit za určité Úplné výrobní náklady (UVN). Nad tuto cenu si obchodník může přidat určitou marži, která by měla odpovídat pravidlům výrobní společnosti. Pokud společnost výrobky exportuje, tak by obchodník měl mít přehled o konverzním kurzu a jeho vývoji.
Požadavky zákazníka mohou obsahovat i výrobní dokumentaci se specifickými výkresy, které je potřeba předat výrobě. Dokumentace by měla být přístupná ve všech fázích výroby zakázky, pro lepší kontrolu dodání zakázky.
Pokud zákazníci výroby pravidelně objednávají určité produkty, tak je ideální, pokud se karta zakázky dá zkopírovat z historie a ušetřit si tak čas a zároveň mít přehled o případných úpravách.
Obchodníci by každý den měli mít přehled o základních parametrech aktuálních zakázek. Proto je dobré vidět zakázky na nástěnce výroby produktů, kde je například vidět "Z" jako záloha, "D" jako doprava a počet kusů zakázky.
Po úspěšném dokončení zakázky může logistik naplánovat dopravu.